Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllen, George D.
TitelLinguistic Experience Modifies Lexical Stress Perception.
QuelleIn: Journal of Child Language, 10 (1983) 3, S.535-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Auditory Discrimination; Child Language; French; German; Language Acquisition; Linguistic Theory; Monolingualism; Stress (Phonology); Swedish; Young Children
AbstractSensitivity to differences in lexical stress was studied in monolingual French-, German-, and Swedish-speaking four- and five-year-olds. For most discriminations the older children performed better, but for a trisyllabic discrimination not found in French, the older children performed less well, supporting an attunement theory of language acquisition. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: