Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLondon, Jack; Ewing, Jeanne Bunderson
TitelAdult Education and the Phenomena of Social Change.
QuelleIn: Adult Education, 32 (1982) 4, S.229-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Aging (Individuals); Cohort Analysis; Employment Patterns; Individual Development; Sex Role; Social Change; United States History; Work Attitudes
AbstractUses a cohort case study of Americans born between 1900 and 1905 as an example of how history and social forces shape the experiences and educational needs of adults. Implies that knowledge of adult students' social, historical, economic, and cultural experiences can be used to improve their educational experiences. (Author/SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: