Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlkire, Phil
TitelOne-Room Country Schools--Still Alive and Well in South Dakota.
QuelleIn: Small School Forum, 3 (1982) 3, S.16-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Administrators; Community Schools; Creativity; Curriculum; Educational Opportunities; Educational Quality; Elementary Secondary Education; Geographic Location; Individualized Instruction; One Teacher Schools; Parent Participation; Peer Teaching; School Policy; Student Teacher Ratio; Teacher Role; Teaching Skills; South Dakota
AbstractDescribes one-room country schools in South Dakota--importance of patrons; self-sufficiency and varied skills of teachers; administrators who deal with each school individually; advantages of the students (having several grades taught in one room, small teacher-student ratios, student interdependency, opportunity for creativity, close parental involvement, unique geographic setting). (LC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: