Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlexander, Richard
TitelA Learning-to-Learn Perspective on Reading in a Foreign Language.
QuelleIn: System, 8 (1980) 2, S.113-19Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCritical Reading; Higher Education; Languages for Special Purposes; Learning Motivation; Learning Processes; Reading Improvement; Reading Instruction; Reading Skills; Second Language Instruction; Student Needs; Teaching Methods
AbstractArgues that both an over-theoretical approach and a too pragmatic orientation should be avoided in teaching reading in a second language. Examples of problems encountered by German learners of English are detailed against the background of a discussion of reading purposes. Course-planning to meet student needs is also discussed. (Author/AMH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: