Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHughes, M. J.
TitelSequencing of Visual and Auditory Stimuli in Teaching Words and Bliss Symbols to the Mentally Retarded.
QuelleIn: Australian Journal of Mental Retardation, 5 (1979) 8, S.298-302Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAuditory Stimuli; Elementary Education; Exceptional Child Research; Moderate Mental Retardation; Nonverbal Learning; Severe Mental Retardation; Symbolic Learning; Teaching Methods; Visual Stimuli; Word Recognition
AbstractThe relative ease of learning with Bliss symbols or words was investigated using four moderately retarded and four severely retarded children (ages 6 to 9 and 14 to 17, respectively) as Ss. It was found that Bliss symbols were the more easily learned and this was most evident among the severely retarded Ss. (Author/PHR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: