Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKane, Bruce J.; Alley, Gordon R.
TitelA Peer-Tutored, Instructional Management Program in Computational Mathematics for Incarcerated, Learning Disabled Juvenile Delinquents.
QuelleIn: Journal of Learning Disabilities, 13 (1980) 3, S.148-51Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDelinquency; Exceptional Child Research; Learning Disabilities; Mathematics; Peer Teaching; Program Effectiveness; Secondary Education; Tutoring
AbstractThe feasibility of an instructional management program for learning disabled (LD), incarcerated youths was examined in a comparison of peer tutors and LD teachers in a computational mathematics program for 38 LD delinquents (12 to 17 years old). Pre- and posttest results indicated no significant difference between the tutors' and teachers' groups. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: