Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllender, Jerome S.; Silberman, Melvin L.
TitelThree Variations of Student-Directed Learning: A Research Report.
QuelleIn: Journal of Humanistic Psychology, 19 (1979) 1, S.79-83Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Students; Comparative Analysis; Higher Education; Inquiry; Instructional Design; Self Directed Groups; Student Participation; Student Teacher Relationship; Teaching Methods
AbstractThree models were conceptualized for facilitating student-directed learning: teacher-guided, group-planned, and individual-oriented. Undergraduates in an educational psychology course were studied using the Involvement Behavior Questionnaire and the Inquiry Fluency Task. All three experimental treatments encouraged student involvement. The individual-oriented group was strongest on inquiry. (SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: