Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Heather Willis; Goodspeed, Lauren
TitelTextual Borrowing and Perspective-Taking: A Genre-Based Approach to L2 Writing
QuelleIn: L2 Journal, 10 (2018) 2, S.87-110 (24 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1945-0222
SchlagwörterFrench; College Second Language Programs; Second Language Learning; Second Language Instruction; Reading Writing Relationship; Writing Instruction; Teaching Methods; Advanced Students; Student Attitudes; Literary Genres; Futures (of Society); Undergraduate Students; Course Descriptions; Qualitative Research
AbstractThis qualitative study explored the impact of reading on writing in a collegiate French culture course that emphasized genre-based writing pedagogy. In particular, the study focused on how 19 advanced collegiate learners of French used model text resources in writing a letter-manifesto and what their perceptions were of participation in genre-based writing instruction. Based on this study's findings, the authors make an argument for how genre-based pedagogy can facilitate advanced literacy development in a FL. They also highlight challenges of this pedagogy and directions for future research and implementation in collegiate FL programs. (As Provided).
AnmerkungenBerkeley Language Center, University of California. B-40 Dwinelle Hall #2640, Berkeley, CA 94720. Web site: http://escholarship.org/uc/uccllt_l2
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "L2 Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: