Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTekin-Sitrava, Reyhan; Isiksal-Bostan, Mine
TitelThe Nature of Middle School Mathematics Teachers' Pedagogical Content Knowledge: The Case of The Volume of Prisms
QuelleIn: Australian Mathematics Teacher, 74 (2018) 1, S.22-30 (9 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0045-0685
SchlagwörterMiddle School Teachers; Mathematics Teachers; Pedagogical Content Knowledge; Foreign Countries; Questionnaires; Semi Structured Interviews; Misconceptions; Case Studies; Mathematics Instruction; Grade 8; Geometry; Teacher Effectiveness; Elementary Schools; Grounded Theory; Middle School Students; Qualitative Research; Mathematical Formulas; Turkey (Ankara)
AbstractThis study investigated middle school teachers' knowledge of students' misconceptions and the sources of these misconceptions related to the volume of prisms. This case study investigated four middle school teachers who taught 8th grade students in Ankara (Turkey). Based on the analysis of the data, two misconceptions related to the volume of prisms were identified: the volume of a prism is composed of the total number of visible unit cubes, and the volume of a prism is the total area of its faces. (ERIC).
AnmerkungenAustralian Association of Mathematics Teachers (AAMT). GPO Box 1729, Adelaide 5001, South Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: office@aamt.edu.au; Web site: http://www.aamt.edu.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Mathematics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: