Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEhret, Christian
TitelMoments of Teaching and Learning in a Children's Hospital: Affects, Textures, and Temporalities
QuelleIn: Anthropology & Education Quarterly, 49 (2018) 1, S.53-71 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-7761
DOI10.1111/aeq.12232
SchlagwörterHospitalized Children; Teaching Methods; Theories; Anthropology; Educational Research; Criticism
AbstractAlthough nonrepresentational theory has enriched anthropologists' understanding of affect in social and cultural life, it has a short history in education research, where representational paradigms dominate. This article develops nonrepresentational theories of moments, temporal textures, and affective pedagogies in order to evoke affects of teaching and learning in a children's hospital. Moments are expressed through experiments with fictocritcism as an emergent mode of critique. These expressions compel nonrepresentational anthropology and education as an ethical charge. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Anthropology & Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: