Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFarland-Smith, Donna; Finson, Kevin D.; Arquette, Cecile M.
TitelHow Picture Books on the National Science Teacher's Association Recommend List Portray Scientists
QuelleIn: School Science and Mathematics, 117 (2017) 6, S.250-258 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6803
SchlagwörterPicture Books; Science Teachers; Scientists; Statistical Analysis; Stereotypes; Illustrations; Freehand Drawing; Portraiture; Teacher Associations; Science Instruction; Check Lists
AbstractThis study utilized the Draw-A-Scientist Test Checklist (DAST-C) to assess the illustrations of scientists in the most recent three years of NSTA Recommends book lists. A total of 15,778 images were contained in the 148 books from those lists, of which 1,676 were of scientists. ANOVA procedures revealed no significant differences in stereotypical elements across the three years of books. However, three notable stereotypical elements were present in large percentages in books from all years: predominance of male images, non-minority scientists, and scientists who were not youthful. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Science and Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: