Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCope, Bill; Kalantzis, Mary; Abd-El-Khalick, Fouad; Bagley, Elizabeth
TitelScience in Writing: Learning Scientific Argument in Principle and Practice
QuelleIn: E-Learning and Digital Media, 10 (2013) 4, S.420-441 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2042-7530
DOI10.2304/elea.2013.10.4.420
SchlagwörterPersuasive Discourse; Science Instruction; Electronic Learning; Educational Technology; Technical Writing; Writing Skills; Peer Evaluation; Writing Evaluation; State Standards; Academic Standards; Discourse Analysis; Formative Evaluation; Grade 8; Middle School Students; Web Based Instruction; Content Area Writing; New York
AbstractThis article explores the processes of writing in science and in particular the "complex performance" of writing a scientific argument. The article explores in general terms the nature of scientific argumentation in which the author-scientist makes claims, provides evidence to support these claims, and develops chains of scientific reasoning to coordinate claims and evidence. The article then describes a case in which two classes of Grade 8 students in a New York City school wrote scientific arguments in a web-writing and peer review environment that provides each writer with "as-you-go" formative assessment on the constitutive elements of their arguments. (As Provided).
AnmerkungenSymposium Journals. P.O. Box 204, Didcot, Oxford, OX11 9ZQ, UK. Tel: +44-1235-818-062; Fax: +44-1235-817-275; e-mail: subscriptions@symposium-journals.co.uk; Web site: http://www.wwwords.co.uk/elea
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "E-Learning and Digital Media" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: