Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKretch, Kari S.; Adolph, Karen E.
TitelCliff or Step? Posture-Specific Learning at the Edge of a Drop-Off
QuelleIn: Child Development, 84 (2013) 1, S.226-240 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
DOI10.1111/j.1467-8624.2012.01842.x
SchlagwörterInfants; Psychomotor Skills; Infant Behavior; Fear; Child Development; Physical Activities; Perceptual Development; Experience; Spatial Ability; Age Differences
AbstractInfants require locomotor experience to behave adaptively at a drop-off. However, different experimental paradigms (visual cliff and actual gaps and slopes) have generated conflicting findings regarding what infants learn and the specificity of their learning. An actual, adjustable drop-off apparatus was used to investigate whether learning to distinguish a step from a cliff transfers from crawling to walking. Experienced 12-month-old crawlers ("n" = 16) refused to crawl over risky drop-offs but novice 12-month-old walkers ("n" = 17) stepped repeatedly over the edge. Experienced 18-month-old walkers ("n" = 18) refused to walk over risky drop-offs but descended using alternative methods. These findings suggest that infants do not acquire generalized responses like fear or wariness of heights. Rather, infants learn to perceive affordances for the experienced action. (Contains 6 figures.) (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: