Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbd-El-Fattah, Sabry M.; AL-Nabhani, Hilal Z.
TitelFrom Self-Theories of Intelligence to Academic Delay of Gratification: The Mediating Role of Achievement Goals
QuelleIn: Australian Journal of Educational & Developmental Psychology, 12 (2012), S.93-107 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1446-5442
SchlagwörterPath Analysis; Delay of Gratification; College Students; Intelligence; Goal Orientation; Theories; Role; Academic Achievement; Correlation; Foreign Countries; Prediction; Mastery Learning; Academic Aspiration; Oman
AbstractThis study examined the relationships among implicit self-theories, achievement goals, and academic delay of gratification. Do achievement goals mediate the relationship between implicit self-theories and academic delay of gratification? A sample of 195 Omani high school students rated themselves on three measures tapping these constructs. A path analysis showed that entity beliefs positively predicted performance-approach and performance-avoidance goals. Incremental beliefs positively predicted a mastery-approach goal. Incremental beliefs and entity beliefs positively and negatively, respectively, predicted academic delay of gratification. A mastery-approach positively predicted academic delay of gratification. Mastery-avoidance, performance-approach, and performance-avoidance negatively predicted academic delay of gratification. (Contains 4 tables and 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenUniversity of Newcastle. School of Education, Callaghan, NSW 2308, Australia. e-mail: ajedp@newcastle.edu.au; Web site: http://www.newcastle.edu.au/group/ajedp
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Educational & Developmental Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: