Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIrvin, P. Shawn; Alonzo, Julie; Nese, Joseph F. T.; Tindal, Gerald
InstitutionNational Center on Assessment and Accountability for Special Education (NCAASE)
TitelLearning to Read: Kindergarten Readiness Growth in Reading Skills. Research Brief 4
Quelle(2013), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterReading Skills; Reading Readiness; Kindergarten; Grade 1; Emergent Literacy; Young Children; Elementary School Students; Curriculum Based Assessment; Factor Analysis; Hierarchical Linear Modeling; Student Behavior; Behavior Rating Scales
AbstractMuch of the research on curriculum-based measurement (CBM) in reading has focused on oral reading fluency (ORF). However, ORF is only one of five critical reading skill areas in the wider construct of reading that includes foundational skills such as phonological awareness and phonics. In this research brief, we address the construct of readiness in learning to read entering Kindergarten, and then redirect the findings to the results from learning to read over both Kindergarten and Grade 1. Our results suggest that "readiness" may be defined more by social-behavioral indicators than by more strictly academic skills, and that while students enter Kindergarten with low levels of early literacy performance, on average, they appear to learn at dramatic rates. (As Provided).
AnmerkungenNational Center on Assessment and Accountability for Special Education. 5262 University of Oregon, Eugene, OR 97403. Tel: 541-346-3535; Fax: 541-346-5689. Web site: http://ncaase.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: