Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWestrick, Paul A.; Allen, Jeff
InstitutionACT, Inc.
TitelValidity Evidence for ACT Compass® Placement Tests. ACT Research Report Series 2014 (2)
Quelle(2014), (48 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGrade Point Average; College Readiness; College Entrance Examinations; Computer Assisted Testing; Student Placement; College Admission; Measures (Individuals); At Risk Students; Intervention; High School Students; College Bound Students; Models; Regression (Statistics); Probability; Accuracy; Evidence; ACT Assessment; COMPASS (Computer Assisted Test)
AbstractWe examined the validity of using Compass® test scores and high school grade point average (GPA) for placing students in first-year college courses and for identifying students at risk of not succeeding. Consistent with other research, the combination of high school GPA and Compass scores performed better than either measure used alone. Results also indicate that, relative to Compass scores, the predictive strength of high school GPA decays with student age. We recommend using multiple measures for making course placement decisions and identifying students for intervention. The following three tables are appended: (1) Estimated Variances across Institutions of Standardized Logistic Regression Coefficients in the Single-Predictor Models; (2) Estimated Variances across Institutions of Standardized Logistic Regression Coefficients in the Two-Predictor Models; and (3) Estimated Unstandardized Logistic Regression Fixed-Effects Coefficients. (As Provided).
AnmerkungenACT, Inc. 500 ACT Drive, P.O. Box 168, Iowa City, IA 52243-0168. Tel: 319-337-1270; Web site: http://www.act.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: