Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLai, Cheng-Fei; Alonzo, Julie; Tindal, Gerald
InstitutionUniversity of Oregon, Behavioral Research and Teaching (BRT)
TiteleasyCBM® Reading Criterion Related Validity Evidence: Grades 2-5. Technical Report #1310
Quelle(2013), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Curriculum Based Assessment; Reading Tests; Validity; Correlation; Grade 2; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Vocabulary; Reading Comprehension; Reading Fluency; Progress Monitoring; Dynamic Indicators of Basic Early Literacy Skills (DIBELS); Gates MacGinitie Reading Tests
AbstractIn this technical report, we present the results of a study to gather criterion-related evidence for Grade 2-5 easyCBM® reading measures. We used correlations to examine the relation between the easyCBM® measures and other published measures with known reliability and validity evidence, including the Gates-MacGinitie Reading Tests and the Dynamic Indicators of Basic Early Literacy Skills (DIBELS). Across grades, the correlation between easyCBM® vocabulary and comprehension-based measures and comparator measures ranged from low to moderate (rs = 0.39-0.76), and the correlation between the easyCBM® fluency-based measures and DIBELS ORF was consistently strong (r > 0.80). (As Provided).
AnmerkungenBehavioral Research and Teaching. 175 Lokey Education 5262 University of Oregon, Eugene, OR 97403. Tel: 541-346-3535; Fax: 541-346-5689; Web site: http://www.brtprojects.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: