Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGuerreiro, Meg; Alonzo, Julie; Tindal, Gerald
InstitutionUniversity of Oregon, Behavioral Research and Teaching (BRT)
TitelInternal Consistency of the easyCBM© CCSS Reading Measures: Grades 3-8. Technical Report #1407
Quelle(2014), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Curriculum Based Assessment; Reading Tests; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Grade 6; Grade 7; Grade 8; Test Reliability; Scores; Benchmarking
AbstractThis technical report documents findings from a study of the internal consistency and split-half reliability of the easyCBM© CCSS Reading measures, grades 3-8. Data, drawn from an extant data set gathered in school year 2013-2014, include scores from over 150,000 students' fall and winter benchmark assessments. Findings suggest that the easyCBM© CCSS Reading measures are internally consistent, with a median Cronbach's alpha of 0.87, and a median split-half reliability of 0.76 (first half) and 0.82 (second half) across all 12 measures analyzed. (As Provided).
AnmerkungenBehavioral Research and Teaching. 175 Lokey Education 5262 University of Oregon, Eugene, OR 97403. Tel: 541-346-3535; Fax: 541-346-5689; Web site: http://www.brtprojects.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: