Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWray, Kraig; Lai, Cheng-Fei; Sáez, Leilani; Alonzo, Julie; Tindal, Gerald
InstitutionUniversity of Oregon, Behavioral Research and Teaching (BRT)
TiteleasyCBM Beginning Reading Measures: Grades K-1 Alternate Form Reliability and Criterion Validity with the SAT-10. Technical Report #1403
Quelle(2013), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Curriculum Based Assessment; Reading Tests; Kindergarten; Grade 1; Achievement Tests; Multiple Regression Analysis; Reading Achievement; Reading Fluency; Elementary School Students; Phonemes; Naming; Test Reliability; Validity; Stanford Achievement Tests; Stanford Early School Achievement Test
AbstractWe report the results of an alternate form reliability and criterion validity study of kindergarten and grade 1 (N = 84-199) reading measures from the easyCBM© assessment system and Stanford Early School Achievement Test/Stanford Achievement Test, 10th edition (SESAT/SAT-­10) across 5 time points. The alternate form reliabilities ranged from 0.31-0.94 for the kindergarten measures and from 0.27-0.96 for the grade 1 measures. Multiple regression analyses were used to examine the overall variance explained by the combined measures when predicting end-of-­year reading achievement. In kindergarten, the easyCBM© measures accounted for 35-58% of the variance in SAT-10 performance. In grade 1 easyCBM© measures accounted for 14-32% of the variance in SAT-10 performance and 49-­56% of the variance in performance on the easyCBM© word reading fluency measure administered at time 5. (As Provided).
AnmerkungenBehavioral Research and Teaching. 175 Lokey Education 5262 University of Oregon, Eugene, OR 97403. Tel: 541-346-3535; Fax: 541-346-5689; Web site: http://www.brtprojects.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: