Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAmadio, Massimo; Truong, Nhung; Tschurenev, Jana
InstitutionInternational Bureau of Education (IBE) (Switzerland)
TitelInstructional Time and the Place of Aesthetic Education in School Curricula at the Beginning of the Twenty-First Century. IBE Working Papers on Curriculum Issues No. 1
Quelle(2006), (47 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAesthetic Education; Ideology; Learning Theories; Trend Analysis; Relevance (Education); Global Approach; Incidence; Educational Objectives; Learning Processes; Educational Strategies; Debate; Statistical Distributions; Regional Characteristics; Instructional Development; Time Factors (Learning)
AbstractStarting with a brief historical overview of the institutionalization of aesthetic education, particularly in the Western countries, this paper will review some of the major ideologies and research findings related to the value of aesthetic education. It will attempt to highlight certain learning theories and approaches to arts education in school. Some main issues, debates and trends surrounding aesthetic education today and its relevance in the local and global contexts are also reviewed. Finally, the last section of this paper will explore some global and regional patterns concerning the prevalence of, and relative emphasis placed on, aesthetic education over the first nine years of schooling at the beginning of the twenty-first century. A bibliography is included, along with a list of selected links relevant to aesthetic education. (Contains 14 figures, 3 tables, and 13 footnotes.) (ERIC).
AnmerkungenUNESCO International Bureau of Education. C.P. 199, 1211 Geneva 20, Switzerland. Tel: +41-22-917-78-00; Fax: +41-22-917-78-01; Web site: http://www.ibe.unesco.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: