Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKezar, Adrianna; Yang, Hannah; Anderson, Christian K.
InstitutionUniversity of Southern California, Los Angeles. Center for Higher Education Policy Analysis.
TitelAnnotated Bibliography: Perspectives on Individual Development Accounts
Quelle(2009), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Money Management; Low Income Groups; Paying for College; Family Financial Resources; Postsecondary Education; Educational Policy; Annotated Bibliographies; Program Descriptions; Information Sources; Caseworker Approach; Costs; Rural Areas; Dropouts; Entrepreneurship; Expectation; Demonstration Programs; Qualitative Research; Data Analysis; Federal Programs; Federal Legislation
AbstractDuring their three-year research project, the authors found that most practitioners, researchers, and policymakers in the education field were not familiar with Individual Development Accounts (IDAs) or the existing research on IDAs. Therefore, in this paper the authors compiled a list of some of the references that they found useful and that they believe will help to learn more about IDAs. To begin, an IDA is a matched savings account for low-income students to save toward postsecondary education. In addition to match savings the IDA includes financial literacy education, asset-specific education, and case management. (ERIC).
AnmerkungenCenter for Higher Education Policy Analysis (CHEPA). University of Southern California, Rossier School of Education, 3470 Trousdale Parkway, Waite Phillips Hall 701, Los Angeles, CA 90089-4037. Tel: 213-740-7218; Fax: 213-740-3889; e-mail: chepa@usc.edu; Web site: http://www.usc.edu/dept/chepa
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: