Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAkinoglu, Orhan
TitelPrimary Education Curriculum Reforms in Turkey
Quelle3 (2008) 2, S.195-199 (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary School Curriculum; Educational Change; Educational History; Global Approach; Educational Trends; Citizenship Education; Nationalism; Foreign Countries; Turkey
AbstractThe aim of this study is to examine and evaluate the basic structure of changes in primary educational curricula in Turkey since the establishment of Republic. The study is mainly qualitative and is based on literature and document analyses and teaching curricular reviews. The research findings indicate that primary educational reforms in Turkey have been basically focused on enabling students to acquire and to have national consciousness throughout eighty years, but the 2004 primary curricula constitute a radical change due to the fact that they include educational norms, democratic consciousness, concepts, skills and values prolonged from the educational trends in the globalizing world, in general and the European Union, in particular. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: