Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enButz, William P.; Kelly, Terrence K.; Adamson, David M.; Bloom, Gabrielle A.; Fossum, Donna; Gross, Mihal E.
TitelWill the Scientific and Technology Workforce Meet the Requirements of the Federal Government? Summary
Quelle(2004), (18 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFederal Government; Science Education; Education Work Relationship; Occupational Surveys; National Security; National Standards; Labor Force Development; Policy Analysis; Federal Regulation; Educational Assessment; Educational Indicators; Supply and Demand; Statistical Surveys; United States
AbstractThe size and adequacy of the federal workforce for carrying out scientific, technical, engineering, and mathematics (STEM) activities are ongoing concerns in many policy circles. Experts both inside and outside of government have voiced fears that this workforce is aging and may soon face a dwindling labor pool, a problem that could be compounded by skill shortages in key areas and growing numbers of non-U.S. citizens obtaining STEM degrees in the United States. The authors assess the condition of this workforce, based on the best available data, while focusing on three main areas: trends in the U.S. STEM workforce overall that might affect the federal STEM workforce, workforce-shaping activities in the federal STEM workforce, and legislative and programmatic mechanisms for influencing that workforce. (Contains 6 footnotes.) [For associated full-text report, see ED502753.] (As Provided).
AnmerkungenRAND Corporation. P.O. Box 2138, Santa Monica, CA 90407-2138. Tel: 877-584-8642; Tel: 310-451-7002; Fax: 412-802-4981; e-mail: order@rand.org; Web site: http://www.rand.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: