Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKuzu, Abdullah; Akbulut, Yavuz; Sahin, Mehmet Can
TitelApplication of Multimedia Design Principles to Visuals Used in Course-Books: An Evaluation Tool
Quelle6 (2007) 2, Artikel 1 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1303-6521
SchlagwörterMultimedia Materials; Learning Theories; Test Construction; Test Reliability; Instructional Design; Textbook Evaluation; Illustrations; Visual Learning; Learning Processes; Learning Modalities; Scoring Rubrics; Foreign Countries; Computer Science Education; Educational Technology; Textbook Content; Teaching Methods; Content Analysis; Turkey
AbstractThis paper introduces an evaluation tool prepared to examine the quality of visuals in course-books. The tool is based on Mayer's Cognitive Theory of Multimedia Learning (i.e. Generative Theory) and its principles regarding the correct use of illustrations within text. The reason to generate the tool, the development process along with the theoretical procedures followed, reliability studies and users' manual of the instrument are provided within the study. Includes appendix: Evaluation Scale for Visuals. (Contains 2 figures.) (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: