Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCoca, Vanessa; Allensworth, Elaine M.
InstitutionConsortium on Chicago School Research, IL.
TitelTrends in Access to Computing Technology and Its Use in Chicago Public Schools, 2001-2005
Quelle(2007), (48 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPublic Schools; Computer Uses in Education; Technology Integration; Access to Computers; Educational Technology; Urban Schools; Trend Analysis; Principals; Illinois
AbstractFive years after Consortium on Chicago School Research (CCSR) research revealed a "digital divide" among Chicago Public Schools (CPS) and limited computer usage by staff and students, this new study shows that district schools have overcome many of these obstacles, particularly in terms of technology access and use among teachers and administrators. However, technology is not yet a routine component of most students' schoolwork. Using surveys of students, teachers and principals from 2001 to 2005, this report shows how technology integration in CPS schools has changed over time. It also examines the barriers to technology integration that principals perceive still remain in their schools. The following are appended: (1) Further Details on the Survey and Methods Used in the Analyses; and (2) Details of the System Trend Analyses. (Contains 16 figures and 2 tables.) (ERIC).
AnmerkungenConsortium on Chicago School Research. 1313 East 60th Street, Chicago, IL 60637. Tel: 773-702-3364; Fax: 773-702-2010; Web site: http://www.consortium-chicago.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: