Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLamson, Sharon L.; Aldrich, Jennifer E.; Thomas, Kelli R.
TitelUsing Social Inquiry Strategies To Enhance Teacher Candidate Dispositions.
Quelle(2003), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEarly Childhood Education; Elementary Secondary Education; Higher Education; Inquiry; Preservice Teacher Education; Role Playing; Self Evaluation (Individuals); Student Teacher Attitudes; Student Teachers
AbstractThis paper describes how faculty at one institution use social inquiry strategies to deal with the complicated issue of student teacher dispositions. It begins by explaining why they chose social inquiry and looking at the use of one social inquiry strategy, role playing, for enhancing appropriate dispositions. The next section presents examples of situational role plays that can make student teachers "squirm" with discomfort (situations that have many solutions, that can have disastrous outcomes if participants are not careful, and that can help participants make connections between theories of classroom management they have read about and discussed in class). The simulations are student-centered approaches to applying theory to practice in the safety of the classroom. The paper concludes that incorporating role play scenarios, predicaments, and "squirms" into teacher education courses engages student teachers in social inquiry, higher order thinking, and self-reflection. Participation in these strategies can contribute to teacher candidates' developing confidence and appropriate dispositions toward the many facets of education. (Contains 10 references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: