Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbramson, Shareen
TitelWhat Happened After: Professional Development as a Catalyst for Program Change.
Quelle(2000), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArt Education; Curriculum Development; Documentation; Early Childhood Education; Educational Principles; Inservice Teacher Education; Preschool Curriculum; Professional Development; Program Descriptions; Reggio Emilia Approach; Teacher Workshops; Teaching Methods
AbstractExposure to the Reggio Emilia approach has led to greater awareness among early childhood educators of the importance of the arts, project work, and documentation. To be successful in integrating visual arts, teachers need to acquire the knowledge and skills for working with the arts and experience a wide range of art materials, methods, and processes guided by those expert in arts education. This paper discusses some of the principles of the Reggio Emilia approach and then describes professional development opportunities available at an early education center whose curriculum was influenced by the Reggio Emilia approach. These opportunities include the Hundred Languages of Children exhibition, the "Making Connections to Reggio Emilia and Beyond" educational institute, and observation of a model early childhood program. The paper then describes a three-day professional development institute intended to help teachers develop more background in the arts and projects through interactive sessions with artists. (Author)
AnmerkungenFor full text: http://ericeece.org/pubs/books/katzsym/abramson.pdf.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: