Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbou-Sayf, Frank K.
TitelA Quantitative Approach To Improve Classroom-Space Utilization. AIR 2001 Annual Forum Paper.
Quelle(2001), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Classrooms; Educational Facilities Planning; Facility Utilization Research; Higher Education; Research Methodology
AbstractA study was conducted to assess classroom utilization at a university and to make recommendations to optimize the use of the space available. Seven steps were involved in the study: (1) preparing the inventory of space; (2) identifying the variables; (3) making assumptions for the study and changes to carry it out; (4) calculating mean numbers of classes in each classroom (credit or noncredit); (5) reallocating classrooms by department; (6) making recommendations for best use of classroom space; and (7) consulting with department heads about the recommendations. Data were from fall 1999. At least 17 classrooms were identified as under-used, and a detailed utilization map was developed to support the reallocation of space among departments. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: