Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllison, Patricia A.; Demaerschalk, Dawn; Allison, Derek J.
TitelThinking through an Administrative Problem: Processing Differences between Expert, Average, and True Novice Responses.
Quelle(1996), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassification; Coding; Cognitive Processes; Data Analysis; Foreign Countries; Matrices; Principals; Problem Solving; Qualitative Research; Questionnaires; Research Methodology
AbstractThe fundamental question in creating coding categories for an open-ended questionnaire is how to transform a complete transcript into manageable pieces of data. This paper describes the methodology involved in coding qualitative data derived from an evaluation of the Cognitive Approaches to School Leadership (CASL) program. The first task was to develop a suitable methodology for coding think-aloud data so as to analyze the ways in which respondents processed the problem case. The second major task was to apply the coding system and explore ways in which analysis might be conducted. The final model contained 4 functions and 10 operations, giving a 40-cell matrix. The data indicate that nonprincipals approach the problem on an entirely case-specific basis, and that principals are more likely to operate from a schema that allows them to define the problem faster and more comprehensively. The results provide an indication of a typical problem-processing pattern and its components. The four dominant behaviors used by principals in solving problems included conclusion/reasoning, problem/reasoning, detection/action, and attack/action. Five figures and eight tables are included. (Contains 14 references.) (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: