Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRillero, Peter; Allison, Jeanette
InstitutionERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education, Columbus, OH.
TitelCreative Childhood Experiences in Mathematics and Science. Projects, Activity Series, and Centers for Early Childhood.
Quelle(1997), (395 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Active Learning; Constructivism (Learning); Educational Strategies; Elementary Education; Interdisciplinary Approach; Learning Centers (Classroom); Learning Modules; Learning Theories; Mathematics Activities; Relevance (Education); Science Activities; Science and Society; Teaching Guides
AbstractThis guide is for preservice and inservice early childhood educators and presents ideas for active learning in science and mathematics. The child-centered and active-learning experiences represent three categories of learning opportunities: (1) projects; (2) activity series; and (3) activity centers. The experiences emphasize creating meaningful learning experiences, promoting reflection and discussion, and connecting new events to prior experiences. The material is organized by chapter and includes three chapters on supporting learning, seven chapters providing examples of activity series, four chapters pertaining to activity centers, five chapters devoted to the project approach, and seven chapters that delve deeply into the issues and practices related to the integration of mathematics and science instruction across the curriculum. Each chapter contains specific classroom examples and proven strategies. (DDR)
AnmerkungenERIC/CSMEE, 1929 Kenny Road, Suite 200, Columbus, OH 43210-1080.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: