Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAitken, Joan E.; Neer, Michael R.
TitelThe Relationship of Classroom Communication Apprehension and Motivation to College Student Question-Asking.
Quelle(1992), (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Communication; Classroom Research; College Students; Communication Apprehension; Communication Research; Higher Education; Questionnaires; Sex Differences; Student Motivation
AbstractA study defined more clearly the role of apprehension, motivation, and gender in student questioning. A survey of 118 questions was given to 156 students enrolled in an introductory communication course. The questions were designed to study student perception of the nature of questioning and to examine student-related and instructor-related factors that may influence student questioning. Students were given hypothetical situations in order to examine their questioning behavior. Results included that: (1) instructor or student gender failed to influence communication apprehension level or questioning motivation; (2) students with high classroom communication apprehension failed to respond as positively to the instructor's behavioral interventions as the highly motivated question-askers; and (3) motivation level is a better indicator of question-asking than classroom apprehension level. (Three tables of data are included; 26 references and the question motivation scale are attached.) (Author/SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: