Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAlsalam, Nabeel (Hrsg.); Rogers, Gayle Thompson (Hrsg.)
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED), Washington, DC.
TitelThe Condition of Education, 1990. Volume 2: Postsecondary Education.
[Report No.: NCES-90-684
Quelle(1990), (245 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; College Students; Educational Indicators; Educational Quality; Educational Trends; National Surveys; Postsecondary Education; Predictor Variables; School Statistics; Student Characteristics
AbstractThe National Center for Education Statistics' annual statistical report on the condition of education in the United States is presented in two volumes for 1990. This volume covers postsecondary education, while the first volume addresses elementary and secondary education. Condition of education indicators (CEIs)--key data that measure the health of education, monitor important developments, and show trends between 1970 and 1989 in education--are provided. This volume includes the text, tables, and charts/graphs for each CEI plus technical supporting data, supplemental information, data sources, and glossaries. For student progression and outcomes, context, and resources, 30 CEIs are provided. Most CEIs examine relationships; show changes over time; compare subpopulations, regions, or states; or study traits of students from different backgrounds. New CEIs in 1990 include college enrollment rate for recent HS graduates, tuition charges as a fraction of income of families with children, proportion of young adults holding jobs, and distribution of college students by parents' education and income. This volume provides disparate data on persistence and completion rates; minorities and women in higher education; mathematics, science, and engineering; and returns to college education. (RLC)
AnmerkungenSuperintendent of Documents, U.S. Government Printing Office, Washington, DC 20402.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: