Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdams, Polly K.; Parham, Jaynie
TitelHow Does Your Classroom Stack Up?
Quelle(1990), (12 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Guidelines; Instructional Materials; Learning Activities; Primary Education; Teaching Methods
AbstractInitial discussion concerns unit blocks and large blocks, general recommendations on the number of blocks to be provided to students in the primary grades, and a rationale for using blocks in primary school classes. It is asserted that the goals of block building activities are based on the promotion of children's physical, social, cognitive, and emotional development. These goals are easily met when activities are planned and some guidelines are followed. Three approaches to planning, including the use of task cards, sentence strips, and idea cards, are described and illustrated. It is concluded that unit blocks and large blocks offer children many opportunities for learning and fun. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: