Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAckerman, Terry A.
TitelAn Explanation of Differential Item Functioning from a Multidimensional Perspective.
Quelle(1988), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement Tests; College Entrance Examinations; Higher Education; Item Analysis; Latent Trait Theory; Multidimensional Scaling; Standardized Tests; Test Bias; Test Construction; Test Items
AbstractMany researchers have suggested that the cause of differential item functioning (DIF) can in part be due to the misspecification of the supporting trait distribution (STD). This paper demonstrates how a unidimensional item response theory (IRT) calibration of response data, generated from a two-dimensional IRT model, results in DIF when the multidimensional STDs are not equal. How DIF can occur when items measure multiple ability dimensions on which groups have different STDs is illustrated. Generating item parameters used to simulate the multidimensional test were based on the American College Testing (ACT) Mathematics Usage Test administered in February 1983. The calibration sample consisted of 2,000 randomly selected students. With these item estimates as parameters, response data corresponding to three different STD conditions were generated. Results indicate that DIF, created by model misspecification, can be accurately predicted if the multidimensional IRT item parameters and the STD for the groups of interest are known. Implications and directions for future research are discussed. Five tables and four graphs present study data. (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: