Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inund weitere
Sonst. PersonenAddison, Linda (Hrsg.)
InstitutionCouncil for Exceptional Children, Reston, VA.; ERIC Clearinghouse on Handicapped and Gifted Children, Reston, VA.
TitelDeveloping Leadership Potential in Gifted Children and Youth. An ERIC Exceptional Child Education Report.
Quelle(1987), (127 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN0-86586-175-7
SchlagwörterCultural Awareness; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Gifted; Leadership Qualities; Leadership Training; Models; Program Evaluation; Relevance (Education); Skill Development; Student Leadership; Talent Identification; Teacher Role
AbstractThis monograph advocates developing the leadership skills of gifted children and youth. Discussion centers on what leadership is, what it is not, and why it is critical for this population. The monograph addresses the following leadership development issues: why leadership education should be taught; identification of leaders; leadership development for culturally different populations; rationales and goals of leadership programs; conceptual models; instructional models; organizational options; roles for educational personnel in leadership development; and evaluation of leadership programs. (CB)
AnmerkungenCouncil for Exceptional Children, Publication Sales, 1920 Association Dr., Reston, VA 22091 ($11.40, Stock No. B626; member discount available).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: