Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllen, Thomas E.
InstitutionGallaudet Research Inst., Washington, DC. Center for Assessment and Demographic Studies.
TitelUnderstanding the Scores: Hearing-Impaired Students and the Stanford Achievement Test (7th Edition).
Quelle(1986), (89 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Leitfaden; Achievement Tests; Differences; Hearing Impairments; Multiple Disabilities; Racial Differences; Regional Characteristics; Scores; Test Interpretation; Test Norms; Test Reliability; Test Validity; Testing; Stanford Achievement Tests
AbstractThis manual summarizes technical information regarding the 1982 Stanford Achievement Test, Seventh Edition when administered to hearing-impaired students. In Section 1, the procedures used to select the norming sample (7,557 hearing-impaired students) are described, and the demographic characteristics of the resulting sample are compared to those of the Annual Survey. In Section 2, evidence for the reliability and validity of the test for the hearing-impaired student population is presented, including a discussion of the standard error of measurement and its implications in determining the significance of gains noted in scores from year to year. Section 3 contains a set of norm tables for selected subgroups of the sample, including: regions of the United States (Northeast, Midwest, South, and West); types of educational programs (residential schools, day schools, local schools with hearing students); three levels of hearing loss; students with and without additional impairments; and ethnic groups (White, Black, and Hispanic). (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: