Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbernathy, Sandra M.
TitelWho Says He's Gifted? A Look at the Present Legal Status of Gifted Education.
Quelle(1980), (21 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Definitions; Educational History; Elementary Secondary Education; Federal Programs; Federal Regulation; Gifted; State Standards; Talent; Talent Identification; Teacher Certification; Trend Analysis
AbstractThe federal government's interest in gifted education is traced from the Education Amendments of 1969, and the effects of social forces, such as Sputnik, the "Great Society" ideal, and the economic requirements for trained, qualified, and creative personnel, is examined. Increased emphasis on gifted/talented education at the state level is noted, and the impact of judicial rulings is explored. Considered are the lack of standardization in definition and identification procedures and the need for culture free methods of identification. Teacher certification requirements for Alaska, Kansas, New Mexico, North Carolina, Ohio, Oklahoma, and Pennsylvania are described in an appendix. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: