Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcLeod, Douglas B.; Adams, Verna M.
InstitutionSan Diego State Univ., CA. Dept. of Mathematical Sciences.
TitelThe Role of Cognitive Style in the Learning of Mathematics: A Research Study. Final Technical Report.
Quelle(1979), (159 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAptitude Treatment Interaction; Cognitive Style; College Students; Higher Education; Individual Differences; Individualized Instruction; Learning Theories; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Student Characteristics
AbstractThis report summarizes a number of exploratory and pilot studies undertaken to investigate the relationship of individual differences among college mathematics students to discovery and expository instruction, and to Personalized Systems of Instruction (PSI). Research in education has often attempted to demonstrate the superiority of one type of instruction when compared with another. This research is based on the idea that no single treatment is satisfactory for all students, but that different pupils do best with different types of instruction, depending on the individual student's characteristics. Matching instructional treatments with student characteristics to maximize learning is called Aptitude-Treatment-Interaction (ATI). Significant ATI's were obtained in the reported studies with three different aptitude variables. Field dependence-independence, general reasoning, and locus of control appear to be the most promising variables for future research, particularly in mathematics education. A complete report of each study is provided in the appendices. (Author/MP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: