Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAmos, Neil G.; Moody, Lamar
TitelComparisons Among Principals, Regular Classroom Teachers, and Special Education Teachers of Their Perceptions of the Extent of Implementation of Administrative Practices Pertaining to Mainstreaming Mildly Handicapped Students.
Quelle(1977), (15 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdministrator Attitudes; Disabilities; Educational Administration; Handicapped Children; Mainstreaming; Mild Disabilities; Principals; State Surveys; Teacher Attitudes; Teachers; Mississippi
AbstractThe perceptions of 355 principals, regular classroom teachers, and special education teachers regarding the extent of implementation of administrative practices pertaining to the mainstreaming of mildly handicapped children in Mississippi were studied. The results indicated that the first year of mainstreaming in Mississippi saw only moderate implementation of administrative practices considered essential to effective mainstreaming programs. Analysis identified three areas where the perceptions of the three groups of professionals were not congruent (whether or not the principal should become cognizant of the characteristics of mildly handicapped children, whether or not community resources should be utilized in exceptional child education, and whether or not teachers should be encouraged to educate children about handicaps), thus indicating a need for cooperative planning in developing a rationale for mainstreaming mildly handicapped children in the years ahead. (Author/DLS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: