Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlbright, Len
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Bureau of Educational Research.
TitelProcedures for Identifying Students with Special Needs. Instructor's Guide 2.
Quelle(1978), (18 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Definitions; Evaluation Methods; Handicapped Children; Identification; Records (Forms); Referral; Secondary Education; Teaching Guides; Vocational Education
AbstractPart of a resource package designed to assist local education agency personnel in improving the quality of instruction and services to students with special needs enrolled in vocational education programs, the second of nine instructor guides examines the process of identifying and referring the student who is having difficulty adjusting to the instructional program. Steps for determining the local education agency's procedures for student identification and referral are suggested, and guidelines for developing such procedures are presented. Included are a complete form and an outline on district procedures for identifying students with special needs, completed and blank student referral forms, federal guidelines for identifying disadvantaged and handicapped persons, and federal definitions of handicapping conditions. (SBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: