Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlexander, Clara Franklin
TitelIntroductory College Course Grades of Remedial Reading Students--A Survey.
Quelle(1976), (9 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Academically Handicapped; College Students; Comparative Analysis; Core Curriculum; Grades (Scholastic); Higher Education; Reading Achievement; Remedial Programs; Remedial Reading; Surveys
AbstractThis survey compared remedial reading students' grades in introductory college courses with their performance in the remedial reading program. The introductory college course grades of the following three sets of students were examined: students who had successfully completed remedial instruction, students who had received a "D" grade or lower, and students who had withdrawn from remedial instruction but had continued in their other college courses. Results showed that successful completion of the remedial reading program enhanced remedial students' academic achievements in their introductory college courses. The study concluded that students in remedial reading programs should be required to successfully complete the program before attempting college courses whose content has a linguistic emphasis. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: