Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcLeod, Douglas B.; Adams, Verna M.
TitelRelating Field Independence and a Discovery Approach to Learning Mathematics: A Trait-treatment Interaction Study.
Quelle(1977), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Measurement; Cognitive Style; Discovery Learning; Educational Research; Elementary School Teachers; Higher Education; Instruction; Manipulative Materials; Mathematics Education; Number Systems; Preservice Teacher Education
AbstractPreservice elementary teachers enrolled in a mathematics course were randomly assigned to one of two treatment groups for instruction on computation in bases other than 10. Group 1 (Min-M) involved minimal guidance and a concrete level of abstraction, while group 2 (Max-S) had a large amount of guidance and dealt with concepts at a symbolic level. Subjects in both groups were given pretests, posttests, and a measure of field independence (hidden figures). Results were analyzed using multiple regression techniques and supported the hypothesis that field-independent students would learn more in the Min-M group, while field-dependent students would learn more if assigned to the Max-S treatment. (SD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: