Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, Edwin R.
InstitutionWashington Univ., Seattle. Educational Assessment Center.
TitelEvaluation: The Justification of Practice.
Quelle(1975), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDefinitions; Evaluation; Evaluation Methods; Evaluative Thinking; Models; Professional Personnel; Training
AbstractEvaluation can be considered as a general activity not specifically confined to educational settings. This paper considers the assumptions leading up to a definition of value, defines value within the framework of the stated assumptions, and discusses evaluation as a conceptual, rationalizing activity. Terms defined in the paper's first section include infinite regress, distinction, potential set, variety, constraint, decision, conflict of interest, and value. An evaluation model is developed which regards the matching of concepts and world states as the key feature of evaluation. Section 2 of the paper draws implications from the general evaluation model for the specific role of the educational evaluator. Section 3 considers the training needed by an evaluator if the general model is accepted. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: