Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Sally V.; und weitere
InstitutionHarvard Univ., Cambridge, MA. Center for Law and Education.; National Association for the Education of Young Children, Washington, DC.
TitelPerspectives on Child Care.
Quelle(1973), (65 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterChild Care; Child Development; Day Care; Federal Legislation; Program Development; State Programs
AbstractThis booklet presents a collection of articles on child care which relate to the question of federal funds for day care services. The articles analyze the following issues: (1) disparities in the quality of care available today, (2) the cost of day care, (3) applications of experiences with Head Start to federally funded child care programs, (4) what Congress is currently doing in the area of child care program design, (5) common misunderstandings and myths which perpetrate opposition to comprehensive services, (6) essential components of good child care legislation, (7) concerns and activities of individual states in the field of child development, (8) concerns of the black community, and (9) results of a 3-year study of day care in the United States. (DP)
AnmerkungenPublications Dept., National Association for the Education of Young Children, 1834 Connecticut Avenue, N.W., Washington, D.C. 20009 ($1.25, paper)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: