Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnastasio, Ernest J.; Morgan, Judith S.
InstitutionInteruniversity Communications Council, Bethesda, MD.
TitelFactors Inhibiting the Use of Computers in Instruction.
Quelle(1972), (130 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAutoinstructional Aids; Computer Assisted Instruction; Educational Problems; Educational Technology; Higher Education
AbstractOver the past 2 decades the usefulness of the computer in science and education has been demonstrated by the rapid growth of applications. Striking advances have been made in data analysis and research through its use; however, in the direct application of computers to the instructional process, obstacles still exist between promise and fulfillment. This study seeks to identify those obstacles that have hindered the development and acceptance of computer use in instruction, and to suggest means for overcoming them. The Delphi Technique was used to obtain and analyze the judgment of educational practitioners, theoreticians, hardware and software specialists, and evaluators on (a) major impediments to wider use of computers in instruction, and (b) actions that might increase acceptance and use of computer-based instructional materials. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: