Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTambaum, Tiina; Normak, Peeter
TitelTeenaged internet tutors' level of interactivity - by sharing tacit and explicit knowledge with older learners.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 9 (2018) 2, S. 229-248Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
DOI10.25656/01:16146
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-161468
SchlagwörterMethode; Generationenbeziehung; Computernutzung; Website; Lernprozess; Wissenserwerb; Wissenstransfer; Videoaufzeichnung; Analyse; Forschungsbericht; Interaktivität; Vorbereitung; Internet; Alter Mensch; Erwachsener; Jugendlicher; Tutor
AbstractYounger people, i.e. teenagers without any pedagogical training and work experience play an important role in teaching computer skills to older adults. The present study is based on 14 cases in which a teenager teaches an older adult to use a computer on a topic of the latter's own choice. Both interactive as well as non-interactive techniques used by the teenagers will be analysed, as well as their dependence on the whether the tutor is a user of the chosen website, whether he/she has made preparations for the tutoring session, and the combination of these two attributes. As a result, we saw that any kind of previous experience the tutor had with the content taught (as an everyday user or by independent exploration prior to the tutoring session) decreased interactivity of tutoring process. At the same time, the risk of over-demonstration emerged in such cases. For further research, some hypotheses to test the idea of a reciprocal learning model in which an older learner would be a resource person for the young tutor on interactive tutoring techniques are proposed. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: