Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnders, Yvonne; Hardy, Ilonca; Pauen, Sabina; Ramseger, Jörg; Sodian, Beate; Steffensky, Mirjam
Sonst. PersonenTytler, Russell (Vorw.)
InstitutionStiftung Haus der Kleinen Forscher
TitelEarly science education - goals and process-related quality criteria for science teaching.
QuelleOpladen; Berlin: Barbara Budrich Publishers (2018), 267 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheWissenschaftliche Untersuchungen zur Arbeit der Stiftung "Haus der kleinen Forscher". 5
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-8474-0559-7; 978-3-8474-1190-1
DOI10.3224/84740127
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-158389
SchlagwörterErziehungsziel; Selbstwirksamkeit; Berufliche Fortbildung; Deutschland; Stiftung; Erziehungsziel; Fachdidaktik; Elementarbereich; Empfehlung; Interesse; Naturwissenschaftliche Bildung; Selbstwirksamkeit; Elementarbereich; Primarbereich; Lehrerausbildung; Interesse; Außerunterrichtliche Betreuung; Fachdidaktik; Naturwissenschaftliche Bildung; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Berufliche Fortbildung; Empfehlung; Qualitätsentwicklung; Stiftung; Deutschland
AbstractScientific contributions authored by distinguished experts from the field of early education are published periodically within the framework of the series Scientific Studies on the Work of the "Haus der kleinen Forscher" Foundation. This publication series serves to foster informed dialogue between the Foundation, scientists, and practitioners with the aim of giving all early childhood education and care centres, after-school centres, and primary schools in Germany scientifically sound support in fulfilling their early education mandate. This fifth volume in the series focuses on goals of science education at the level of the children, the early childhood professionals, and the pedagogical staff at after-school centres and primary schools, and on process-related quality criteria for science teaching at pre-primary and primary level. In their expert reports, the authors specify pedagogical content dimensions of the goals of early science education at pre-primary and primary school age. In addition to theoretically underpinning these goals, the authors present instruments for their assessment [and formulate] ten quality criteria for science teaching. Early childhood professionals and pedagogical staff at after-school centres and primary schools can draw on these process-related criteria when planning lessons and conducting self-evaluations of science learning opportunities at pre-primary and primary level. The concluding chapter of the volume describes the implementation of these expert recommendations in the substantive offerings of, and the accompanying research on, the "Haus der kleinen Forscher" Foundation. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: