Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOrganisation for Economic Co-operation and Development (OECD)
TitelWho wants to become a teacher and why?
QuelleParis: OECD Publishing (2018), 6 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
ReiheTeaching in Focus. 22
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN23039280
DOIhttps://doi.org/10.1787/d6a81156-en
SchlagwörterBerufswahl; Lehrerbildung; Internationaler Vergleich; Lesekompetenz; Mathematische Kompetenz; Lehrerrekrutierung; Berufswunsch; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Berufspädagogik; OECD-Staaten
Abstract

On average across OECD countries, 4.2% of 15-year-old students expect to work as teachers – a greater proportion than the share of teachers in the adult population.  In many countries, 15-year-old students who expect to work as teachers have lower mathematics and reading scores than students who expect to work in other professions that, like teaching, require at least a university degree. However, data from the OECD Survey of Adult "Skills show that the numeracy skills of teachers tend to be similar to the numeracy skills of other degree holders. The skills gap between students who expect a career in teaching and those who expect a career as another type of professional is often larger in low-performing versus top-performing countries. Countries with higher teacher salaries (relative to GDP) and higher perceptions of the social value of the teaching profession have, on average, larger shares of students who expect to work as teachers." [Abstract: Site editor’s information]
Erfasst vonDeutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung, Frankfurt am Main
UpdateNeueintrag 2018-08
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf.
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)