Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enConrads, Johannes; Rasmussen, Morten; Winters, Niall; Geniet, Anne; Langer, Laurenz
Sonst. PersonenRedecker, Christine (Hrsg.); Kampylis, Panagiotis (Hrsg.); Bacigalupo, Margherita (Hrsg.); Punie, Yves (Hrsg.)
TitelDigital education policies in Europe and beyond.
Key design principles for more effective policies.
QuelleLuxembourg: Publications Office of the European Union (2017), 200 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheJRC Science for Policy report
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN1831-9424
ISBN978-92-79-77246-7
DOI10.2760/462941
SchlagwörterFallstudie; Digitale Medien; Informations- und Kommunikationstechnologie; Medienpädagogik; Neue Technologien; Bildungspolitik; Internationaler Vergleich; Entscheidungsträger; Implementierung; Richtlinien; Australien; Estland; Europa; Irland; Kanada; Malaysia; Polen
Abstract"This report offers policy-makers in digital education evidence on how, at the national or regional level, policies can be designed and implemented to foster digital-age learning. The presented findings are the result of a mixed methodological design comprising four parts: desk-research on digital education policy, the identification of national and regional policies worldwide, six in-depth case studies, and an expert workshop. The discussion of the cases identified and studied in depth leads to the formulation of eight core-guiding principles, which can serve as a reference point for policy-makers for the design and implementation of digital education policies: 1. Follow a holistic approach targeting systemic change; 2. Establish both a long-term vision and short-term achievable goals; 3. Deploy technology as a means not an end; 4. Embrace experimentation, risk-taking and failure; 5. Consider the importance and the limits of impact assessment; 6. Involve all stakeholders in a structured dialogue; 7. Let schools and teachers have a say; 8. Build up teaching competence." [Abstract: Site editor's information].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: