Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

AutorenCocquyt, Céline; Diep, Nguyet A.; Zhu, Chang; De Greef, Maurice; Vanwing, Tom
TitelExamining social inclusion and social capital among adult learners in blended and online learning environments.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 8 (2017) 1, S. 77-101
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
DOI10.3384/rela.2000-7426.rela9011
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-140013
SchlagwörterErwachsenenbildung; Digitalisierung; Lernumgebung; E-Learning; Blended Learning; Technologieunterstütztes Lernen; Erwachsener; Soziale Integration; Partizipation; Sozialkapital; Veränderung; Wahrnehmung; Soziodemografie; Fragebogen; Datenanalyse; Empirische Untersuchung; Belgien
AbstractNew learning spaces and learning formats affected the learning and education of adults. In this respect, digitalisation is believed to reduce social exclusion. Moreover, adult education, social inclusion and social capital are positively related among adults. Therefore, this questionnaire study examines how adults who are engaged in online and blended learning perceived change in social inclusion and social capital. We conceptualised social inclusion as social participation and social connectedness, and social capital as bonding and bridging ties. In the case of blended adult learners, our results show positive perceptions of social inclusion and social capital. Those perceptions are less positive among the online adult learners. In both cases, non-natives experience a higher increase in social inclusion and social capital than natives. Hence, online and blended learning holds advantages for adults particularly non-natives: it enhances social inclusion and social capital. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonpedocs
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code